2008-11-24

Snö snö snö

Ja idag har det snöat snöat och snöat, å så har det blåst en hel massa åxå.....

imorse när vi skulle åka till dagis så bad jag fredrik att skjutsa oss istället så jag slapp köra i det blåsiga snövädret. När vi skulle ta ut bilen ur carporten visade de sig att bilen som stod UTANFÖR var helt ren från snö och is men den som stod INNUTI carproten var totalt täckt av snö då det drivit snö in i carporten och där inne var de verkligen mycket SNÖ!!

Vi kom iväg till dagis med Tildan iaf och sen hem, jobba litegranna, betala ut löner åt alla oss anställda m.m. å sen tog jag tag i köket, städade å skrubbade å bytte gardiner så nu känns de sådär julmysigt där inne :-) att vi dessutom precis fyllt upp frysen med massa bra mat är åxå skönt :-) skrubbade både in och utsida på kyl å sval men frysen var så full så de var ingen idé å ta insidan av den nu.

Blev lite rester till lunch mitt i fejjandet och sen på eftermiddagen så hade fredrik ltie ärenden så då kunde han följa med å hämta på dagis åxå :-) så de blev extra festligt för tildan när både mamma å pappa var med både på morgonen å på eftermiddagen. Sen åkte vi å postade paket å kollade upp ltie saker till firman m.m. å så hem för matlagning m.m. m.m. m.m.

Efter maten skulle vi gå ut med boben och precis när vi hade ätit klart så knackade det på dörren och där stod Elin, Ester och Hoho som var ute med boben så de lekte i snön medans vi klädde oss rejält sen spenderades en lång stund ute i våran trädgård med bobarna, vi sprang å sprang å sprang! tror Elin försökte skaka ut lilla plupp :-D men h*n verkar tycka de är varmt å skönt där inne.

Sen blev de kaffe å lek inne hos oss men NUUUU har jag jäklans ont i min fog fram efter både städning, gardinbyte och springandes med en bob runt runt i trädgården :-D men gud va härligt med en massa snö nu å imorrn kunde de bli lite sol såg de ut som nu så om de blir så så ska jag fota snöbilder :-D


Å nu ska jag ta nått att tugga på :-) god natt

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...