2008-11-10

Scrapträff


Ikväll är det scrapträff här hemma hos mig men de ser ut å bli bara jag å Maria men kanske Elin orkar komma :-) Hon har ju bara 12 dagar kvar till bf idag :-o är så spännande men ååå vad jag kommer bli avundsjuk när hon får sin lilla plupp å jag får vänta 2 månader till på min kullerbytta.

Jaja för å skriva om nå annat så kan jag ju berätta om våran dag idag. Efter dagislämning så lämnade jag tillbaka Indiana Jones filmen som jag måste säga var helt okej, den var varkensuperbra eller dålig utan mer okej helt enkelt :-) kanske en 2,5-3 hjärtan av 5 möjliga :-D

Hela förmiddagen gick åt till momsredovisning och övrigt arbete och sen åkte jag å frerik ut å åt för att vi hade ltie andra ärenden, bl.a. han vi med att gå in på bollnäs kommun å lämna in inkomstförfrågan för dagisavgiften. Så de var skönt å ha de gjort, jag har mer lön fr.o.m denna månad och fredrik har inte lämnat in årets deklaration än :-p iaf så blev det 45kr mer i månaden fr.o.m nu :-) inte så blodigt ;-)

Det blev fläskkarré och potatisgratäng till lunch på en italiensk restaurang och så var vi även in på banken å växlade tillbaka euro, de har legat ett bra tag nu men de har ju itne skadat för euron är ju värd mer mot kronan nu än när vi växlade :-D nått bra ska väl lågkonjunkturen medföra iaf ;-)


Tillbaka till verkstan, färdigställde deklarationen, jobbade med lite annat, fredrik åkte å hämtade tildan på dagis, sååå skönt när han kan göra de ibland. Iaf så passade jag på å dammsuga nedervåningen innan tildan kom hem å så fixade jag med butiken och lite annat.

Nu har jag å tildan lagat middag, hon har varit med å hjälpt till med de mesta och roligast var de å få röra i såsen tror jag :-) Det blev Café de Paris-gratäng eller vad de heter, ett recept sopm jag å fredrik satte ihop av två olika recept för kanske 1 år sen. Det är tagliatelle, café de Paris-sås, bacon, purjolök och riven ost som man gratinerar i ugn. Supergott och inte speciellt svårt eller tidskrävande.

Nu är Fredrik snart på väg in och vi ska äta lite middag innan bruden/brudarna dyker upp och Fredrik å Tildan ska åka till Stefan och Viktor :-) det älskar Tildan "Hennes Viktor"

kramar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...