2008-11-19

Förvärkar

ja som några av er vet så hade jag en massa som jag kallade för "kraftiga sammandragningar" för exakt 2 veckor sedan, och i måndags när jag var till min egen barnmorska så tog jag upp detta och fick verkligen prata mycket om det och fredrik var åxå med så han kunde ju berätta å hålla med åxå :-)

Iaf så tvekade inte hon en sekund över vad de var och det var förvärkar, det fanns stora skillnader tydligen, iaf för en BM även om jag har svårt å veta skillnaden på alla dessa krämpor man kan ha.

Det kändes iaf bra att ha fått in det i journalen för det hade inte skrivits nått alls om att jag ringt om detta för 2 veckor sedan så BM blev putt på sin kollega men NU står det där och jag ska ringa om de blir så igen och blir de så när de har stängt så ville hon inte att jag skulle tveka att ringa förlossningen.

Å idag/ikväll efter middagen tog jag, fredrik och Matilda vagnen på en promenad å gick en promenad som kanske blev lite i längsta laget visade de sig. Iaf så fick jag samma "värkar" när vi var typ på mitten av rundan så de var ju bara å knalla å gå sista 1,5 km åxå men det gick bra och efter en stunds vila så gav det iaf med sig idag vilket var skönt.

jag ringde faktsikt inte till förlossningen nu heller, eftersom de gick över och jag vet ju varför de blev så...måste måste måste ta de lugnare! har dessutom burit Matilda på mina axlar på stan idag :-s glömmer ju bort mig när jag inte har ont å så blir de såhär :-(

Nu mår jag iaf bra och jag ska nog fråga om en tapp-koll på nästa bm-besök ifall jag fortsätter ha sammandragningar hela dagarna som nu å om jag får förvärkar fler gånger.

Jaja ni som är eller har varit gravid förstår ju iaf även om vi som tom är omföderskor har svårt å veta skillnaden på alla olika saker man kan kännar.


kramkram nu ska jag äta en macka :-D

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...