2008-11-01

Schmidtová


Ett bidrag har det blivit till Stellas cybercrop, till utmaning nr 3 "Lifta Terese" eller vad den hette :-) iaf en helt underbar LO att lifta.

"En riktig Schmidtová i profil"


När jag såg detta kort på Matilda så tänkte jag direkt på min morfar, min söta morfar som aldrig hade så mycket med oss barnbarn att göra när jag var liten men just därför kändes denna händelse så mycket större.

Min mormor och morfar bor i Tjeckien och därför träffade jag dem som mest 1gång om året när jag växte upp, dessutom så pratar de ju tjeckiska och det gör inte jag, inte så mycket iaf. Morfar var väldigt tillbakadragen och var mest nere i sin snickarbod när vi var där, han hade svårt med barn öht men speciellt svårt när man inte kan komunicera.

Men så var vi dit en gång när jag var tonåring, och jag var uppe längre än ajg tidigare varit på våra resor i tjeckien så morfar satt i sin stora fotälj med ölen bredvid sig och jag skulle gå å lägga mig, då går jag fram till honom, säger god natt på tjeckiska och ger honom en kram. Så förvånad han blev och glad, och sen dess har vi en mycket bättre relation, han har nog snarare varit lite ledsen över våran dåliga relation till varandra.

Iaf så tror jag det var nästa gång vi var ner eller om de varpå samma resa, då tog morfar tag i min haka och rabblade något på tjeckiska som senare mamma berättade var "Hon har en riktig schmidtováhaka" och så nått mer och så fick jag en kram av honom. Helt underbart :-)

Så iaf, när jag såg detta kort på Matidla så såg jag denna haka, och det annalkandes överbettet :-) så nu vill jag att morfar ska få träffa sitt barnbarnsbarn hoppas de kan komma på bebisens dop denna gången, förra gången kom moster med man så nu håller jag alla tummar för att mormor ska kunna komma ifrån och komma upp.


Kramkram

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...